68742

وقتی فلافل و نوشابه جای وعده صبحانه را می گیرد

2926
2927

بازدید

وقتی فلافل و نوشابه جای وعده صبحانه را می گیرد

در میان وعده های غذایی صبحانه وعده ای است که کمتر از همه به آن توجه می شود و در بسیاری از خانواده ها صبحانه خوردن به طور کامل حذف شده است. از چند کیلومتری مغازه که رد می شوی بوی روغن سوخته به مشامت می رسد، اگر فرصتی داشته باشی و نگاهی هم درون مغازه بیندازی روغن سوخته ها را خواهی دید که چگونه فلافل ها درونش بالا و پایین می پرند. نزدیک ظهر است، مدرسه پسرانه که تعطیل میشود همه دانش آموزان به سمت فلافلی سر خیابان سرازیر می شوند هر کدام یک نوشابه با فلافل یا سمبوسه سفارش می دهند و چنان با ولع می خورند که معلوم است حسابی گرسنه هستند. در گذشته خانواده ها جیب بچه ها را با نخود و کشمش و خوراکی های مقوی و سالم پر می کردند و خبری از غذاهای ناسالم نبود و همین موجب شده بود تا فرزندانشان از سلامت کافی برخوردار باشند و در تحصیل پیشرفت بهتری کنند. به گفته کارشناسان تغذیه، تغذیه سالم تاثیر بسزایی در سطح یادگیری افراد دارد و آنهایی که به روش درست وصحیح تغذیه می کنند از سلامت جسمی وروحی برخوردارند.

 

فلافل و ورزش

 

پزشکان همواره تاکید دارند تا به وعده صبحانه توجه بیشتری شود و حذف این وعده می تواند آسیب های زیادی را به فرد وارد کند. بیشتر افرادی که صبحانه نمی خورند دچار مشکلات داخلی نظیر معده هستند که اغلب از این درد رنج می برند ولی به دلیل اینکه نخوردن صبحانه در آنها تبدیل به عادت شده متوجه درد نمی شوند و پس از مراجعه به پزشک به بروز زخم معده پی می برند. تمام وعده های غذایی در جای خود نقش مهم دارند و همه افراد باید به شکل صحیح تغذیه کنند که البته کودکان باید مورد توجه بیشتری باشند چرا که در سن رشد هستند و حساسیت زیادی متوجه آنها است.

برای افزایش سطح یادگیری دانش آموزان باید ابتدا به تغذیه آنها اهمیت داد تا بتوانند در کلاس درس تمرکز کافی داشته باشند و به دور از کسالت و خستگی به تحصیل خود ادامه دهند. هر فردی باید قبل از هر چیزی نیز وظیفه دارند به فرزندان خود بیاموزند که چگونه سلامتیشان را حفظ کنند و اهمیت این موضوع را بدانند. اینکه چه چیزی بخوریم تا برایمان مفید باشد نیازمند مطالعه و مشاوره با کارشناسان تغذیه است که نباید از آن چشم پوشی کرد و بی توجه از کنارش گذشت.

 

مرکز تصویر برداری پزشکی سپهر/ سال سوم/ شماره ده 

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1364