634985956128872328

همگانی شدن ورزش همگانی !

2831
2832

بازدید

همگانی شدن ورزش همگانی !

وقتی حرف سرانه ورزش کردن پیش می آید، خیلی ها بهانه کمبود وقت و نداشتن شرایط و امکانات را می گیرند! اما واقعیت این است که با یک برنامه ریزی ساده و کمی سحرخیزی می توان زمان نسبتا خوبی به ورزش اختصاص داد، البته خیلی وقت ها هم اصلا نیاز به برنامه ریزی شخص شما برای ایجاد شرایط مناسب برای ورزش کردن نیست، یعنی در یک صبح بهاری و زیبا از خواب بیدار می شوید ( با خشونت یا بدون آن)  و باید به نانوایی بروید! همه این برنامه ها از قبل توسط والدین یا همسرتان طراحی شده و شما فقط باید آن را اجرا کنید.

اگر قدر این موقعیت را بدانید همین پیاده روی کوتاه می تواند نوعی ورزش به حساب بیاید و تنها خرجش یک جفت کفش ورزشی است! این جاست که به فکر همگانی کردن ورزش می افتیم. ورزش همگانی، اسم نوعی رشته ورزشی است که هدفش ایجاد نشاط و تندرستی برای همه اقشار جامعه است و جالب این جاست که بدانید همه رشته های ورزشی توانایی همگانی شدن را دارند.

 

ورزش همگانی

 

پهلوان نه قهرمان

 

ساده ترین تعریف برای ورزش همگانی این است که ورزش همگانی برای پرداختن عامه مردم به ورزش حتی در زمانی کوتاه با توجه به امکانات موجود و شرایط افراد است و در این میان وظیفه اصلی سازمان تربیت بدنی و نهادها دعوت از مردم برای ورزش های همگانی است. تفاوت ورزش ها همگانی و قهرمانی در این است که در انجام همگانی ورزش هدف اصلی سلامتی برای همه است در صورتی که در ورزش های قهرمانی هدف « کسب مهارت و رقابت» می باشد، یعنی کسانی که به ورزش همگانی می پردازند هدفشان به دست آوردن سلامتی و نشاط برای خود و دیگران است و در ورزش های همگانی پیروزی واقعی زمانی اتفاق می افتد که همه اعضای گروه سالم و شاد باشند.

 

پیاده روی را عشق است

 

پیاده روی یکی از پرطرفدارترین رشته ها در محیط های شهری ، روستایی و طبیعی است. اگر بخواهیم بیشترین استفاده را از پیاده روی به دست بیاوریم، باید 3 یا 4 روز در هفته، بین 30 تا 60 دقیقه تمرین کنیم، یعنی با سرعتی بیشتر از ریتم پیاده روی معمولی راه برویم. به این ترتیب علاوه بر مزیت های فوق، می توانیم میزان چربی خون را نیز کاهش دهیم.

نوشیدن آب قبل از پیاده روی توصیه می شود، یعنی یک لیوان آب 20 تا 30 دقیقه قبل از شروع پیاده روی و یک لیوان دیگر 5 دقیقه پیش از شروع حرکت نوشیده شود.

بهتر است به جای سطح آسفالت و سنگ فرش، زمین های نرم و خاکی را برای پیاده روی انتخاب کرد.

برای خود هدف تعیین کنید : « برای پیاده روی کفش هایتان را بپوشید، از خانه خارج شوید و یک ساعت پیاده روی کنید تا به محل مورد نظر برسید.»

به هنگام پیاده روی از لباس های راحت استفاده نمایید و از پوشیدن لباس های تنگ و نامناسب اجتناب کنید.

در روزهای آفتابی جهت محافظت از چشمان خود از عینک آفتابی استفاده نمایید.

مسیرهای خوش آب وهوا را برای پیاده روی انتخاب کنید.

 

دو قدم بعد از صبح

 

ورزش صبحگاهی هم از رشته های پرطرفدار همگانی است که در کلیه پارک ها و ورزشگاه ها در ایستگاه های ورزشی می تواند به صورت انفرادی و گروهی توسط مربیان کارآزموده و مجرب انجام شود. این ورزش چون در هوای آزاد و صبح انجام می شود تاثیر زیادی بر تندرستی و شادابی افراد و سالم سازی آن ها دارد که به صورت حرکات کششی و نرمشی و پیاده روی و دوی آرام جهت تقویت کلیه عضلات و بالا بردن قدرت بدنی و استقامت و انعطاف پذیری افراد انجام می شود و همچنین باعث تقویت روحیه آن ها می گردد، این نوع ورزش ها از بالا رفتن چربی و قند خون جلوگیری می کنند، همچنین اثرات بسیار مفید آن بر آرامش روانی و مقاوم نمودن افراد در مقابل حوادث و مشکلات روز از دیگر فواید این رشته ورزشی می باشد.

 

نکات مهم در ورزش صبحگاهی

 

1) معمولا آلودگی هوا در صبح کمتر است و می توانید در هوای پاک صبح ورزش کنید

2) اگر کمی زودتر از خواب بیدار شوید ، زمان کافی برای ورزش کردن خواهید داشت.

3) هنگامی که در ساعات اولیه روز ورزش می کنید، سرعت ضربان قلبتان را افزایش می دهید و در ساعات اولیه روز کالری های اضافی را می سوزانید.

4) ورزش کردن در ساعات اولیه روز به شما کمک می کند که انرژی جسمی و روحی کافی برای فعالیت روزانه به دست آورید.

5) ورزش صبحگاهی توانایی و قدرت فعالیت های ذهنی شما را افزایش می دهد.

 

 

پدیده ورزش/ دو هفته نامه خبری، ورزشی، اجتماعی / شماره 100 

 

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1354