521990_Pa5e3Nlq

مقایسه مشت های مستقیم در ورزشهای رزمی

3138
3139

بازدید

مقایسه مشت های مستقیم

 

کاراته

استقرارهای قوی و محکم توام با کنش های دفاعی مستقیم و قدرتمند تهاجمی از ویژگی های هنر کاراته است. این تکنیکها در حالت استقرار صاف و عمودی بدن انجام میشوند. اصل کلی در کاراته آن است که حمله مطلوب با دقت و درگیری کامل صورت گیرد. این مشت ها حاصل سرعت و تیزبینی فوق العاده زیادی هستند.

کونیو یاکا مربی بین المللی کاراته با چندین دهه تجربه در زمینه های ورزشی و سنتی این هنر می باشد.

 

مقایسه مشت های مستقیم در ورزشهای رزمی

 

کونگ فو شائولین

هنر شائولین کونگ فو در برابر نیروی حریف تسلیم می شود به جای آنکه با آن مقابله کند. کونگ فو کاران از حرکات چرخشی و حرکات اساسی آن برای ایجاد نیرو استفاده می کنند. تکنیکهای مشت زنی این سبک در استفاده از نیروی درونی بدن نسبت به هنرهای رزمی دیگر متفاوت است. مشت کونگ فو را می توان گلوله آهنی در نظر گرفت که متصل به انتهای یک زنجیره است.

بوک سام کونگ، یکی از استادان پیشگام هنر رزمی شائولین در ایالات متحده و یکی از پرطرفدارترین مربیان جهان می باشد.

 

جیت کاندو

هنر جیت کاندو که بروس لی مرحوم بنیانگذار آن بود از هیچ سنت فرهنگی یا هنری جانبداری نمی کند و ضربات و تکنیکهایش کاملا کارآمد هستند تا در مبارزات واقعی، تا حد امکان موثر باشند. توجه این هنر رزمی به تماس کامل با حریف و موقعیتهای واقعی دفاع از خود معطوف است. هنر جیت کاندو بر اساس سبک وینگ چون کونگ فو دفاع از خود و مشت زنی غربی بنا شده است.

 

کریس کنت :

استاد ومربی قدیمی این رشته است که به خاطر انتقال و تدریس هنر و فلسفه جیت کاندو، شهرت زیادی دارد.

 

مشت آپرکات ضربه زیر چانه

مشت کاراته : سنسی میا با هر دو دست در مقابل حریف خود قرار می گیرد. او بدون آنکه حرکتی اضافی را نشان دهد، مشت خود را با حرکتی چرخشی و رو به بالا در مسیری مستقیم در مقابل صورتش قرار می دهد و دست چپ خود را برای حفاظت از بدن در مقابل و نزدیک به آن نگه می دارد.

این تکنیک حریف را غافلگیر می کند زیرا مسیر این ضربه مشت مانند ضربه مشت معمولی نیست. اطمینان حاصل کنید که مچ دست و ساعدتان در امتداد یک خط راست قرار گرفته اند. این مشت در هنر کاراته در یک موقعیت نزدیک به حریف مورد استفاده قرار می گیرد.

کپل : کپل در موقعیت 45 درجه قرار می گیرد و با حرکتی رو به بالا به همان سمتی می چرخد که دست مشت شده تا چرخش کل بدن را نیز به این تکنیک بیفزاید.

 

مشت کونگ فو و جیت کان دو :

سیفو بوکسام کونگ در مقابل هدف خود قرار میگیرد. این قسمت بیشتر در کنار بدن قرار می گیرد تا مرکز بدن او بدنش را به منظور افزایش سرعت در اجرای این حرکت به سمت جلو خم کرده و وزن بدنش را از پای عقب به پای جلو منتقل کند.

هر عملی باید از زمین آغاز شود که نیروی بیرونی محسوب می شود. این همان اصل اساسی اندازه حرکت است و همانگونه که نیوتن در قانون اول، دوم و سوم ذکر کرده است بدون نیروی خارجی هرگز قادر به افزایش انرژی و سرعت نخواهید بود.

 

ماهنامه ورزشی 73 / مهر 1389

 

 

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1303