ramezan

مصرف مکمل ها و تمرین در ماه مبارک رمضان

2906
2907

بازدید

تغذیه ، مصرف مکمل ها و تمرین در ماه مبارک رمضان

طی چند سال اخیر هر ساله در خصوص تغذیه، مکمل و تمرین برای ورزشکارانی که کار با وزنه و دستگاه می کنند راهنمایی لازم چاپ شده و در این شماره نیز به این موضوعات اشاره می کنم:

حجم غذای مصرفی از افطار تا سحر کم اما تقسیم وعده غذایی مانند روزهای غیر ماه مبارک رمضان 5 تا 6 بار می باشد که عبارتند از : مصرف مکمل هایی که باید با شکم خالی مصرف شوند که باید در اولین مرحله شکستن روزه و یا آغاز افطار با آنها افطار را شروع کرد. مکمل هایی که با شکم خالی باید مصرف شوند اعم از چربی سوزها و یا آمینوها و یا کراتین، گلوتامین ، ATP و فسفاژن می باشند…

ramezan

اگرچند محصول شکم خالی در منوی مصرفی مکملی دارید هر یک را با فاصله 10 دقیقه 10 دقیقه از یکدیگر مصرف کنید سرانجام پس از 30 یا 45 یا 1 ساعت ( اگر 3 محصول مکملی شکم خالی باید مصرف می کردید) بعد افطار اصلی را میل کنید. تخم مرغ عسلی یا آب پز، خرما، چای و عسل، پنیر ،کره و نان با حجم کم-1 ساعت بعد تمرین کنید با 50 درصد حرکات قبل از ماه مبارک و 30 تا 50 درصد کاهش وزنه حتی اگر هفته ای 6 روز تمرین می کردید به 3 جلسه تقلیل دهید. کسانی که 3 جلسه تمرین می کردند 2 جلسه تمرین کنند.

5/1 ساعت تمرین را به 3 ربع تقلیل دهید . بلافاصله بعد از تمرین، محصولات مکملی که باید بلافاصله بعد از تمرین میل می کردید میل کنید.

به منزل رسیدید مجددا بلافاصله شام میل کنید. حجم غذا حتما باید کم حجم اما حاوی همه مشتقات تغذیه ای اعم از کربوهیدرات ، پروتئین، چربی، ویتامین و مینرال و مایعات کم باشد.

3 ساعت بعد پیش از خواب غذایی مجدد اما سبک و کم حجم- و پیش از خواب مکمل های قبل از خواب-2 ساعت قبل از اذان صبح بیدار شده و مکمل مصرف کنید ( مکمل های شکم خالی) را مصرف کنید و 5/0 ساعت بعد غذای کم حجم میل کنید. 5/1 ساعت بعد مجددا غذای کم حجم و بلافاصله پیش از اذان صبح مکمل های با شرایط شکم پر را مصرف کنید. از مصرف محصولات تقویتی مانند مولتی و مینرال و E,C در طول ماه مبارک پرهیز نکنید. رژیم غذایی روزهای عادی شما شامل ساعت 5/7 صبحانه، ساعت 5/10 میان وعده غذایی ، ساعت 5/1 ناهار، ساعت 5/4 عصرانه، ساعت 5/7 شام، ساعت 5/10 غذای قبل خواب بوده است. در ماه مبارک همان وعده ها را بر اساس  اطفاری تا سحری مطابقت داده و در نتیجه از هیچ وعده غذایی که در طول روز محروم بوده اید سهل انگاری نکرده اید زیرا برنامه غذایی و مکملی را بر اساس ساعت 5/7 صبح( افطار) ساعت 5/10 صبح قبل از رفتن به باشگاه ساعت 5/1 ناهاری 1 ساعت بعد تمرین یا شام و .. جایگزین کرده اید.

البته نمی دانم این همه خوردن نفس روزه را زیر سئوال می برد یا نه ولی این پیشنهادات برای افرادی است که ماحصل یک سال زحمات خود را کمتر بخواهند از دست بدهند. حتما در طول روز 2 ساعت بخوابید با آرزوی قبول طاعات و عبادات شما.

پرورش اندام سال هفتم شماره 80 

 

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1245