Weight-Loss-Tips-for-Women-in-Their-30s

فعالیت های موثر برای لاغر شدن

2948
2949

بازدید

فعالیت های موثر برای لاغر شدن

شما میخواهید لاغر شوید، و می دانید که باید حرکات ایروبیک انجام دهید. اما بهترین فعالیتهایی که باعث سوختن چربی می گردند کدامند؟ به جز حرکات ساده استپ ، انواع بسیار متنوع تری در ورزشهای ایروبیک وجود دارند؛ آنقدر که هر فردی می تواند حرکات دلخواه خود را پیدا نماید.

فعالیت های موثر برای لاغر شدن

10    بالا رفتن از پله

این نباید تنها حرکت ورزشی شما باشد اما نتایج آن قطعا مفید خواهد بود. بجای استفاده از پله برقی یا آسانسور با پای خود از پله بالا بروید. عادت کنید اتومبیل خود را دورتر از محلی که کار دارید پارک نمایید تا مجبور شوید بیشتر پیاده روی کنید.سعی کنید بعد از خوردن غذا حداقل به مدت 15 دقیقه راه بروید. این عمل هر روز بر مقدار کالری سوخته شده می افزاید.

9     بلند کردن وزنه

زمان تمرینات وزنه برداری اگر بصورت صحیح انجام گیرد کوتاه خواهد بود. بنابراین مقدار کالری سوخته شده کمتر می باشد . اما احساس رضایت و سلامتی به دلیل آزاد شدن اندورفین ناشی از فعالیت سنگین، در نوع خود محرکهایی بسیار شگفت انگیز بشمار می آیند به علاوه بلند کردن وزنه پی ریزی خوبی برای انجام فعالیتهای دیگر می باشند.

8      قدم زدن

شما باید سعی کنید که پیاده روی خود را به پیاده روی قدرتی تبدیل نمایید. برای سوزاندن واقعی کالری باید میزان فشار را در انجام فعالیت ها به مقدار قابل توجهی افزایش دهید. این عمل را می توان از طریق پیاده روی در سربالایی و یا قدم زدن با سرعتهای متفاوت در دوره های زمانی معین انجام داد. این فعالیتی است که در هر زمانی از سال قابل انجام است. حتی زمانی که به مسافرت می روید پس این ورزشی است که قادرید در تمام عمر به آن مبادرت ورزید. اگر قدمهای خود را سریع و تند بردارید می توانید ظرف نیم ساعت تا 180 کالری بسوزانید.

7    استفاده از دستگاه ورزشی دوچرخه و دویدن درجا

دستگاه های دویدن درجا هنوز هم بسیار متداول بوده و جدیدتر از آن یعنی دوچرخه درجا فوق العاده است. دوچرخه های درجا می توانند به عنوان تمرین دهنده تمامی اعضای بدن مورد استفاده قرار گیرد. این ماشینها برای دوندگانی که میخواهند از آسیب دیدن مفاصل خود جلوگیری کنند نیز مفید می باشند. با آن ها می توانید ظرف نیم ساعت تا 300 کالری بسوزانید.

6   صخره نوردی و قایقرانی

دوست دارید در حین ورزش از بالا تنه ای تنومند نیز برخوردار گردید؟ صخره نوردی و قایق رانی راه حل این مسئله است. هر دوی این فعالیت ها به بالا تنه ای قوی نیاز داشته و کالری زیادی را می سوزانند. یکی از آن دو را انتخاب کرده و در هر نیم ساعت بین 300 تا 380 کالری از دست دهید.شما برای این کار نیاز به تجهیزات مخصوص به هر یک از این دو ورزش خواهید داشت.

5     اسکی

اسکی یکی از ورزشهای بسیار مفید برای سوزاندن کالری است.این ورزش هم بالاتنه و هم پایین تنه را تحت تاثیر قرار داده و ضربان قلب را بالا می برد.به طور متوسط نیم ساعت آن تقریبا 330 کالری می سوزاند.

4    کیک بوکسینگ ( بوکس همراه با ضربات پا )

وقتی صحبت از ورزشهای تقویت نفس می شود کیک بوکسینگ بصورت بارز مطرح می گردد. به عنوان یک مزیت مضاعف، بسیاری از کلاسهای این ورزش شامل تمرینات قدرتی و انعطاف پذیری نیز می شوند. شما می توانید به ازای هر جلسه، بسته به میزان فشردگی تمرین، بین 300 تا 500 کالری بسوزانید.

3    دوچرخه سواری

این ورزش چه توسط دستگاههای ثابت خانگی و چه بوسیله دوچرخه های واقعی خارج از منزل، یک فعالیت تنفسی عالی می باشد. کلاس های دوچرخه سواری ثابت امروزه بسیار متداول است در خیلی از باشگاه ها باید 24 ساعت قبل از حضور در کلاس ثبت نام نمایید. همانند ورزشهای دیگر این نیز دارای تنوع زیاد در فشار وارده بر بدن است که میزان سوختن کالری را به شدت تغییر می دهد؛ استقامت، سرعت، پرش و از این قبیل. معمولا می توانید به ازای هر نیم ساعت 200 الی 400 کالری بسوزانید.

2    دویدن

دویدن تقریبا در هر محلی آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید یک پیاده رو و یک جفت کفش مناسب دو می باشد. می توانید میزان قابل توجهی کالری را از دست بدهید تقریبا 300 کالری یا بیشتر در هر نیم ساعت حتی می توانید این مقدار را با ایجاد وقفه و دویدن در مناطق سربالایی افزایش دهید. برای این منظور باید پاهایی قوی داشته باشید .پرورش قدرتی اندام مهمترین مسئله برای پیشگیری از صدمات حاصل از ورزش دو است.

 1   کار با وزنه

شماره 9 نیز همین بود. درسته؟ خوب. ورزش وزنه برداری فقط میزان محدودی کالری را میسوزاند. اما هیچ چیزی بهتر از کار با وزنه باعث تقویت بافتهای عضلانی بدن نمی شود؛ و هیچ چیزی بهتر از عضلات قوی باعث سوختن کالری نمی گردد. در واقع تقریبا هر نیم کیلو عضله بین 50 تا 60 کالری در روز می سوزاند. بنابراین در طول یک سال 5 کیلوگرم عضله جدید حداقل بین 25 تا 30 کیلوگرم از وزن کم می کند!

اگر قبلا فاقد تمرینات منظم بوده اید مهم است که پیش از آغاز هر برنامه ورزشی جدید با پزشک خود مشورت کنید. همچنین باید میزان محدوده ضربان قلبتان را هنگام ورزش محاسبه کنید و مطمئن گردید که در محدوده  ایده آل خود قرار دارید . این محدوده را می توانید با کسر کردن سن خود از عدد 220 و ضرب آن در عددهای 60% و 85 % برای یافتن حد پایین و حد بالای ضربان قلب محاسبه نمایید. همچنین ساختار بدنی خود را مورد آزمون قرار دهید تا بدانید که چقدر چربی می سوزانید نه اینکه صرفا چقدر وزن کم می کنید. این تنها روش واقعی برای آمار گرفتن از پیشرفتتان است.از میان این 10 ورزش موثر برای کاهش چربی، حداقل باید یکی از آن ها مورد علاقه شما باشد. سعی کنید یک یا دو دوست که می توانند شما را در حفظ انگیزه یاری نمایند پیدا کنید.

دانش ورزش- نیمه اول شهریور 1386

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1152