liposuction-techniques

خروج چربی با مراحل شش گانه جراحی در پزشکی

2964
2965

بازدید

خروج چربی با مراحل شش گانه جراحی در پزشکی

لیپوساکشن

روش جدیدی برای جراحی لایه های چربی نافرم شکم و تراشیدن شان به منظور از بین بردن آنها وجود دارد. اما آیا شما دوست دارید با این شیوه جراحی خود را به زیر تیغ جراحی سپرده و به رویاهایتان برسید؟

مردان فیتنس (MF ) نشان دادند روش هایی که می خوانید از نوع جراحی امن و آسان است؟

شش مرحله جراحی شکم برای کسانی که شکم بزرگی دارند به نظر می رسد مشکل شان را حل کند و از نتیجه آن راضی باشند.

دکتر جان میلارد، جراح پلاستیک مرکز دنور می گوید: بسیاری از پوست ها چربی زیادی دارند و با این وجود به افرادی که شکم بزرگی دارند توصیه می کنیم که به فکر جراحی و داشتن شکم ایده آل نباشند و با مشاور ممکن است داوطلبان در خصوص جراحی منصرف شوند…

لیپوساکشن

برای دکتر میلارد روش ششگانه جراحی ناحیه شکم، روش خاصی است. او یکی از جراحان پیشگام در خصوص این روش است که به عنوان یک جراح حاذق پلاستیک مشهور است. در مطالعات اخیر، این مراحل از جراحی به لیپوساکشن معروف است. دکتر میلارد با عمل لیپوساکشن به آسانی به چربی ها دسترسی پیدا می کند و آنها را از سطح شکم خارج می کند، در دهه 1990 میلادی یکی از جراحان به نام هوستون هنری امنتز، در خارج کردن چربی های شکم ( یا تراش این ناحیه) اولین کسی بود که در این نوع جراحی پیشقدم شد. تراشیدن چربی ها و خارج کردن آنها از ناحیه شکم شامل مراحل ششگانه است که هنوز، نتایج موثر از خود نشان داده است.

روش های بکارگیری دکتر میلارد در این خصوص، از اعتبار بالاتری برخوردار است و به همین دلیل بیشتر مورد توجه و یا به قولی معتبرتر است، او از یک میله بسیار بسیار کوچک و ظریف برای کاوش و استخراج چربی استفاده می کند به نام « ویزر» Vaser ( که این وسیله برای نگاه داشتن صدا، ویبراسینل و انرژی است).

در واقع ویزر Vaser می تواند چربی های ذخیره شده را ذوب کند، این روش توسط جراحان دیگر به ( سانتی مترهای خاص) معروف است.

پوست ناحیه مورد نظر قبلا توسط دکتر بسته می شود تا از تراش بیش از اندازه و یا خراش و یا خونریزی بیش از حد پوست، ریسکی اتفاق نیافتد. ابتدا دستگاه ( Vaser ) به سمت چربی های بالای ناحیه عضلات شکم فرستاده می شود تا چربی های حالت و فرم طبیعی ( تناسب بین چربی و عضلات) را بگیرند. این جراحی در واقع در 6 مرحله اجرا می شود. بعد از اینکه در آمریکا این روش جراحی و خارج کردن چربی اضافی، مشهور و معروف شد. در انگلستان نیز بسیار بسیار مورد توجه قرار گرفت زیرا طی این دوره تکنولوژی قدیمی ای متداول و حاکم بر جامعه لیپوساکشن بود که دیگر مورد استفاده قرار نمی گرفت.

دکتر میلارد توضیح می دهد که تعداد زیادی از بیمارانی را دیده است که بعد از بکارگیری این روش جدید، از مرکز LA نیویورک و دفتر نمایندگی مستقر در انگلستان به مرکز جراحی دنور Denver مراجعه نموده و برای پرداخت هزینه جراحی به روش نو حاضرند 200000 هزار دلار بدهند ( در حدود 500/12 پوند) تا مورد جراحی قرار گیرند.

به گفته بیمارانی که اذعان می داشتند:

ما حتی توانایی و تصور شکل ظاهری امروزی خود را با جراحی این روش نداشتیم و اکنون این تصور در حد رویاست که چنین فیزیکی را گرفتیم. بدیهی است تجهیزات و وسایل در گذشته مثل روشهای جراحی مدرن فعلی کامل و به روز نبودند.

آقای میلارد می گوید: « کاملا ابزاری را دارم که شبیه یک قلم موی خوب نقاشی است که اکنون به جای یک اسپری نقاشی از آن استفاده می شود.

کاملا گیج کننده است:

بهترین تعریفی که می توان از این نوع جراحی کرد عبارت است از : دقت و مهارت و به روز بودن وسایل و تجهیزات جراحی.

دکتر آلفرد و هیوز، جراح کلمبیایی و کاشف این نوع جراحی که به صورت تجربی است، تجربیاتش را روی اجساد انجام می داد. دکتر میلارد قبل از آن که به تنهایی به این نوع جراحی بپردازد حدود 6 هفته تحت تعلیمات دکتر هیوز قرار گرفته بود و بعد خود به تنهایی عهده دار عمل جراحی مستقل شد. دکتر جان میلارد می گوید: « دکتر هیوز یک نقاش و یک مجسمه ساز است و باید بگویم : من طرف چپ مغزم و او طرف راست مغز»

این دو پزشک با هم به کلاس های سه روزه ای را برای تعلیم و آموزش این روش و مراحل مختلف آن به دیگر جراحان بزرگ کرده اند.

در بین ملزومات مورد نیاز مطالعاتی، تنها سه کتاب اسباب و لوازم این هنز آناتومی بود که فقط آنها را داشتیم. دکتر میلارد می گوید : ما پزشکانی داشتیم که قبل از برگزاری کلاس ها از اندام و بدن انسان شناخت کافی داشتند ( به عنوان یک جراح پلاستیک) آنها توانایی ترمیم کاملی از بدن را داشتند با این وجود ما نمی توانستیم در طی این سه روز به این چنین پزشکان آموزش دهیم که چگونه و با چه نگرش کارشناسانه ای به اندام های انسان توجه خاص نمایند، این کلاس ها باید حداقل باید بین 8-4 ماه برگزار شود.

در پایان برگزاری کلاس ها آنها باید به باشگاه، موزه و .. بروند چون واقعا در مورد شکل و فرم بدن انسان کار کرد ه اند و برای درک این نوع جراحی به آنها به این زمان نیاز داریم.

لئوناردو داوینچی 400 سال قبل با یک سری قوانین بر مبنای زیبایی شناختی- مبنایی برای ترسیم بدن انسان قرار داد که امروزه همه آن قوانین و مبنای شناختی از انسان درست و کامل به نظر می آید.

اکنون مردم در خصوص شکم بزرگ خود به این موضوع فکر می کنند که با علم جدید باید دیدگاه خود را نسبت به داشتن یک بدن ایده آل تغییر دهند.

اندرو والتون روانشناس و مشاور داخلی درمانگاه بالینی می گوید:

« افرادی که قبلا این عقاید را داشتند و با آن زندگی می کردند، دلایل زیادی برای خود می آوردند و این افکار را عادلانه قلمداد می کردند خوب حالا امروزه این افکار چه طور به نظر می رسند، بله، حالا این افراد فهمیده اند که باید در مورد ظاهر جسمانی شان سختگیرتر باشند؛ چون ظاهر آنها می تواند تاثیر زیادی نسبت به نشان دادن شایستگی، صلاحیت و احترام و موفقیت های اجتماعی شان داشته باشد»

روانشناس معروف لیندا پاپا دوپولوس می گوید: البته تمامی مراحل این نوع جراحی شیمیایی هستند و در واقع انسان در این خصوص ریسک می کند. ریسک در خصوص پتانسیل های داروهای بیهوشی مرگ آور، و ما هنوز آن را به مثابه مونیکور کردن ناخن های پا تشبیه کرده و آن را پیش پا افتاده قلمداد می کنیم. اما به طور واضح و روشن جراحان زیبایی دعا می کنند که بیمارانشان افزایش پیدا کنند؟

وقتی دکتر جان میلارد سمینار سه روزه اش را در انگلستان برگزار کرد و لیپوساکشن در بین مردم انگلستان متداول شد و از شهرت زیادی برخوردار گردید. بعد از لیپوساکشن عمل جراحی بینی مقام دوم را کسب کرد.

بر اساس استاندارد نسخه 2007 مجله مردان فیتنس 582 مرد انگلیسی تحت پوشش کلینیک قرار گرفته اند و خود را برای جراحی آماده و استارت کار را زدند.

فقط خراش یا سوراخ کردن:

دکتر لوسین لون یکی از جراحان ویزر (Vaser ) پلاستیک است.

با یک دستکش لاتکس در دست ضربه یا فشار به شکم وارد می سازد و مقداری شکاف، به پوست ایجاد می کند. لون بسیار رک گو و بی پرده و واضح درباره نتایج این مراحل و روش و پتانسیل های حاصل از ریسک این نوع جراحی، با بیماران صحبت می کند و آنها را آگاه می سازد، و می گوید: شما مرتب و منظم تمرین می کنید؛ شما باید آگاه و با اطلاعات کافی و واضح نسبت به این عمل داشته باشید.

صحبت های لون کاملا متقاعد کننده است، ما با یکی از بیماران میلارد تماس حاصل کردیم، دومنیک ( البته اسم واقعی او نبود) یکی از کارمندان حسابداری انگلستان است، کسی که مراحل ششگانه جراحی توسط  Vaser را در سطح بالایی پشت سرگذاشته است. او حاصل جراحی را برایمان تعریف کرد. می گفت با این عمل انگار دوباره خود را یافته ام بطوری که احساس می کنم می توانم دوباره عاشق شوم. مجددا می توانم تمرینات کرانچ را انجام دهم. هفته ای سه روز به باشگاه میروم، اما شکمم به سختی حرکت می کند و به سختی و با احتیاط تمرین می کنم. اما الان هیچ مشکل ( روده ای یا شکمی) ندارم. من نتایج این جراحی را بعد از تمرینات مفید بسیار سریع تر می بینم. و بدین ترتیب انگیزه ام به تمرین بیشتر شده است. پرسیدیم: آیا جراحتی هم داشتید؟ او گفت: برای روزهای اول احساس می کردم که با یک اتوبوس تصادف کرده ام، اما بعد از دو هفته توانستم به باشگاه باز گردم.

دکتر هیوز ادعا می کند: بعد از جراحی تمام بیمارانم در هر که باشند، عاشق فیتنس شدن می شوند. دکتر هیوز می گوید من یک بیمار داشتم که ساعت های زیادی را فقط به خوردن و تماشای تلویزیون اختصاص می داد، حالا، او دوی ماراتون را انجام می دهد.

میلارد معتقد است که تعداد قابل توجهی از بیماران ما تمرینات خارج از سالن انجام می دهند. و در واقع انگیزه شان را بدست آورده اند زیرا آنها می توانستند آن چیزی را که می خواهند بدست آورند آنها می توانند یک ساعت در روز تمرین کنند و اکنون به جای قبل از دوره جراحی که تمرین می کردند و خود را ملزوم به خوردن تنها بروکلی مقید می کردند. حالا می توانند پس از تحمل ششگانه جراحی اسنیک بخورید.

نسبت به ناحیه شکم سختگیرتر و بیشتر فکر کنید.

البته هیچ جراحی ایی بدون عواقب و ریسک همراه نیست، پس ممکن است ریسک های زیادی وجود داشته باشد.

دکتر مارک ریچارد هم یکی از جراحان متخصص جراحی پلاستیک است و می گوید« جراحانی که با Vaser کار می کنند بی تجربه هستند و ممکن است مشکلات ناخوشایندی برای بیماران به وجود آورند که نسبت به محاسن و فواید این نوع جراحی مضراتشان بیشتر باشد. اگر جراحان دقت کمی در این خصوص داشته باشند ممکن است نتایج وخیمی به همراه داشته باشد. دکتر میلارد می گوید : « ما قبلا در آمریکا میمیک داشتیم، یعنی تقلید کردن، و مردم می گفتند آنها در خفا ( پنهان) کارشان را انجام می دهند او در ادامه می گوید: این به معنای بد جنس بودن جراحان یا دکترها نیست. در واقع حفظ بعضی از پرستیژهای پزشکان و جراحان در جهان این است که سعی کنند کاری را که انجام می دهند مشخص و بدون پرده باشد.

پزشکان نمی توانند برخی از اعمال تخصصی را واضح نشان دهند و در مواردی به آنها اجازه داده نمی شود تا جلوی تلویزیون ظاهر شوند و از روش ( Vaser HIDF ) استفاده کنند مگر اینکه در حال تعلیم و یا آموزش باشند. حتی جراحان توسط فیلم های ضبط شده کنترل می شوند. و هیچ کس نمی داند آنها چه کاری انجام می دهند و چه اهداف و نیتی بعد و قبل از عمل جراحی دارند.

شباهت به یک پمپ خوب

گام و مرحله بعدی جراحی ظاهرا استفاده از چربی های ناحیه شکم بیمار و انتقال آن به دیگر عضلات است. یعنی یک پروسه و مرحله ای که شامل حمل و نقل درون عضلانی است.

دکتر میلارد می گوید: ما در جستجوی چربی های اضافی هستیم قبل از اینکه بیمار به فکر کاشت سیلیکون باشد. جراح می تواند تزریق یا کاشت چربی به عضلات دو سر بازو، سه سر بازو و دلتوئیدها را انجام دهد. این کاشت یا تزریقات می توانند متقاعد کننده و جالب باشند و بطوری که بیماران فیتنس کار تقریبا می تواند با صدای بلند صحبت کنند. بدین ترتیب در انتها دکتر لون اذعان می دارد که چه اهدافی را دنبال می کند، روش تقلب، با ارزش بودن، یا درد. همه جراحان می گویند : شما نیاز پوشاکی خود را برای چندین هفته و آنچه که دوست دارید بپوشید، بعد رفتارهایی را باید مورد توجه قرار دهید. همچنین علت هایی را ما می خواهیم که بیمار پس از جراحی تحمل، آوردن زانو به داخل شکم را داشته باشد، یعنی توان جمع و باز کردن زانوها را داشته باشد.

نشان دادن عملکردها :

قبل از جراحی، بیماران معمولا تمرینات شکم، کرانچ ، بالا آوردن زانوها تو شکم، همینطور دراز و نشست را انجام می دهند تا بتوانند چربی های شکمشان را از دست بدهند. اما جراحان این چربی های ناهموار شکم را در آورده آنها را از ماهیچه ها دور می کنند، و این پروسه با زمان معقول با بی حسی یا بی هوشی معمولی انجام می پذیرد.

1-  دستگاه ویزر با کاوشگر مخصوص این عمل- وارد چربی ها شده و به لایه های عمیق تر نفوذ می کند، با حالت موجی شکل چربی ها را می شکند یا از هم جدا می کند. و در پایان کار هیچ آسیبی ایجاد نمی شود.

2-  چربی ها به دیگر قسمت عضلات رانده شده، به طور معمول و در حالت عادی این عمل یعنی نزدیک شدن چربی به بافت و نسوج عضلات خطرناک خواهد بود، اما دستگاه ویزر (Vaser ) کارش را با دقت هر چه تمامتر و ایمن انجام می دهد.

3-  برخی چربی هایی هستند که می چسبند و یا مانع هستند و سخت جدا می شوند، آنها را با لوله یا شلنگ های مخصوص جدا می کنند.

4-  تراش دادن ها، خاص ناحیه شکم و عضلات نواحی شکم است، اما بالاترین تعریف این عمل خارج کردن چربی همچنین به طور غیر مستقیم عمل کردن است.

5-  اطراف و پشت محل باز شده و همچنین عضلات ناحیه شکم را بانداژ کرده و به بیمار توصیه می کنند، تمرینات را در حدود دو هفته بعد از جراحی کاهش داده، اما نتایج اصلی جراحی 3 الی 4 ماه بعد مشخص خواهد شد.

اولین ماهنامه تخصصی پرورش اندام – شماره 99

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1228