تاریخچه و قوانین اسکی

2862
2863

بازدید

 

اسکی

 

      مسابقات اسکی در رشته های زیر برگزار می شود.

      آلپاین : طی آن اسکی بازان از ارتفاعات کوه به طرف پایین کوه اسکی می کنند که از نظر سرعت و عبور زیگزاک از بین چوب های پرچم امتیازاتی به آنها داده می شود .

     مار پیچ و مار پیچ کوچک :که در دامنه یک شیب انجام می شود و اسکی باز باید از بین چوب های پرچم با حرکات مارپیچ یا زیگزاک عبور کند .

     سرعت یا شوس: این اسکی با روش آزاد و با سرعت زیاد در یک مسیر مستقیم و بدون پیج و کنترل می شود .

     باله : نوعی مسابقه در اسکی آزاد است که در آن هر اسکی باز یک عمل یا یک حرکت زیبا و جالب باله را با ترنم موسیقی در یک شیب ملایم انجام می دهد .

     استقامت بیاتلون : 15و 30 کیلومتر – مسابقه قهرمانی اسکی است که در آن مسابقه دهندگان بیش از 20کیلومتر اسکی صحرایی انجام می دهند و در یک نقطه معین متوقف می شوند سپس با اسلحه به طرف هدف هایی که در انجا مستقر است آتش می کنند ، اسکی بازی که هدف را پیدا کرد ولی مدتی برای یافتن آن معطل شود آن مدت زمان را جریمه می شود .

     اسکی صحرا نوردی : مسافت این اسکی 50 کیلومتر است و معمولاً شامل اسکی کردن از فراز ونشیب تپه ها در سطح زمین است . وسیله اسکی باز این مسابقه باریک تر و سبک تر از سایر اسکی هاست.

     ذن هیل : در این مسابقه باز باید از بالای ارتفاعات مستقیماً به طرف دامنه کوه پایین بیاید این مسابقه از ارتفاع 610متری و به طول 1/5تا 3مایل انجام می شود . اسکی بازان به فاصله یک یا دو دقیقه از یک دیگر به طرف پایین حرکت می کنند و سریع ترین اسکی باز برنده شناخته می شود.

      اسکی صحرایی با پرش: این اسکی همراه با پرش است و برنده اسکی بازی است که بالاترین امتیاز را دارد و مقام انفرادی او در هر مسابقه در نظر گرفته نمی شود.

پرش با اسکی

 

       اسکی آزاد : در این مسابقه اسکی بازان به طور انفرادی و جداگانه با روشی که در انجام اسکی به کار می برند از داوران امتیاز دریافت می کنند. در اسکی آزاد 3حرکت انجام می شود.

    الف : فرود از دامنه کوه و دور زدن از تپه ها و بر آمدگی ها .

    ب : انجام عملیات باله

    ج : اکروبات در دامنه کوه و پرش هوایی

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=73