sxc

اصول مربی گری و چربی سوزها ( بانوان – مهم )

3102
3103

بازدید

اصول مربی گری وچربی سوزها ( بانوان- مهم )

بی شک معضل افزایش وزن یا به عبارتی چاقی یک پدیده لاینحل در جوامع بشری امروز به حساب می آید. با همه توصیه هایی که توسط متخصصین و پزشکان و کارشناسان ورزش از طریق رسانه ها شده است. درک نحوه چاق شدن کاملا مفهوم است اما همچنان شاهد چاقی بیش از 30 درصد افراد در جوامع گوناگون بشری می باشیم.

لذا در چنین اوضاعی افراد نیاز به مشاوره روحی و روانی در این زمینه دارند. بدیهی است افزایش وزن در اثر مصرف زیاد حجم غذایی و میل به خوردن و لذت بردن از آن در کشورهای مرفه جامعه بیش از کشورهای فقیر است. از طریق بخشی از رژیم غذایی غلط بر این مشکل می افزاید. مصرف بالای غذاهای فست فود، سرخ کردنی ها، تنقلات و شیرینی جات و حجم زیاد مصرفی کربوهیدرات ها عامل مهم و موثر دیگری است که حتی در طبقات مالی ضعیف جامعه نیز سبب افزایش وزن و چاقی می گردند. نیاز امروز انسان به غذا باید و تنها به منظور تامین مایحتاجات فیزیکی و روانی مورد توجه قرار گیرد تا خوردن غذا برای لذت بردن.

اصول مربی گری وچربی سوزها

مصرف مواد غذایی معین بر طبق تحقیقات پزشکی هر بخش و نوعی از آنها برای تامین حیات و سالم بودن و سالم ماندن تن و روح انسان است که معیار و ملاک اصلی محسوب می شود. نیاز غذایی روزانه در ساعات اولیه بیداری صبح مواد قندی و کربوهیدرات اما میانه روز مواد غذایی کربوهیدراتی، عصرها تا شام مواد پروتئینی می باشد. بدیهی است انتخاب مواد خوراکی روزانه بر چنین گزینه صحیحی استوار است. تامین نیاز چنین انتخاب غذایی قادر است بدن را از کمبود مواد مورد نیاز تامین و بدن وانسان را مصون از بروز بیماری نگه دارد. مواد غذایی مورد نیاز مغز عبارت است از مواد قندی یا کربوهیدرات و نیاز عضلات پروتئین ها و همچنین نیاز اندام ها و پوست به چربی از اهمیت والایی برخوردار است که مجموعا
می تواند از طریق مواد پروتئینی ، چربی در لبنیات و بخشی از غذاهای کربوهیدراتی مثل برنج، نان، ماکارونی تامین گردد می دانید که خروجی سوخت و ساز کربوها در صورت عدم مصرف در بدن، به صورت چربی و اضافه وزن خواهد بود.

امروزه عامل چاقی خوردن غذاهای پرچرب و پروتئین ها نیستند بلکه همه عامل اصلی به حجم زیاد مصرف کربوهیدرات ها اعم از نان، برنج ، ماکارونی، انواع کیک های تر و شکلات، سیب زمینی و همه غذاهایی که منشا کربوهیدرات دارند مربوط می شوند.

بنابراین نیاز غذایی روزانه برای افراد چاق بیشتر پروتئین و کاهش کربوهیدرات خواهد بود. بدین منظور طی 6 ماه تا یک سال نسبت حجم مصرفی کربوهیدراتی به پروتئین را کاهش دهید تا درصد مصرف این دو نوع مواد غذایی از نظر درصد مصرف روزانه مساوی گردند تا کاهش وزن و گرفتن وزن ایده آل میسر گردد. اما چنانچه باز هم چاقی همچنان معضل و لاینحل باقی مانده باشد در این صورت نیاز به مصرف مکمل های چربی سوز می باشد که آن هم باید از نظر شدت تاثیر به درستی توسط مربی آگاه با پرسش و پاسخ صحیح از فرد چاق انتخاب شده و پس از مصرف دوره ای شدت تاثیرگذاری ملایم، متوسط و حتی برخی از مکمل های چربی سوز محرک اعصاب که منع مصرفی آن به نظر مربی می رسد به برخی افراد که در مقابل چربی سوزها مقاوم اند تجویز گردیده و باید پس از نتیجه گیری چربی سوز برای حفظ وزن که توسط چربی سوز پائین آورده شده آموزش لازم پس از قطع چربی سوز برای حفظ وزن دلخواه به فرد داده شود. در صورت عدم رعایت رژیم غذایی توسط فرد مطمئنا وزن پایین آمده به سرعت و با کوتاهترین زمان به وزن اولیه بازگشت خواهد نمود. لذا بهترین شیوه حفظ شرایط بدست آمده ادامه ورزش مستمر می باشد.

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=960