k-87-51

اساس فنون رزمی: یوگا

3129
3130

بازدید

اساس فنون رزمی: یوگا

در نگاه اول یوگا وفنون رزمی مانند نیروها و فلسفه هایی متضاد به نظر می رسند اما هر دو آنها حافظ روش های ایمنی بدن بوده و فراتر از آن چه به نظر می رسند، می باشند. برای یک لحظه شباهت های بین تای چی chi Tai و هاتا یوگا Hatha yoga  را بررسی کنید. در حین انجام حرکات گرم کردن متوجه شباهت های حرکتی، فلسفی واصولی بسیاری می شوید.

چرا این شباهت ها وجود دارد؟

آیا این شباهت ها اتفاقی یا شانسی می باشد؟

چرا کوندالینی Kundalini  حرکاتی مانند مشت زنی یا ضربه زدن با پا ( لگد زدن) و فنون رزمی که در آن بیشتر از پاها استفاده می شود، دارد؟ آیا اشکال کونگ فو Kung Fu انشعابی از وینیاسا Vinyasa می باشد؟ در هر یک از آنها نوعی مراقبه ( مدی تیشن) در حرکات وجود دارد. منشا اصلی بسیاری از فنون رزمی آسیایی، بر طبق توافق اکثریت، شائولین می باشد. ظاهرا کاهنان این معبد در زمینه مراقبه بسیار ماهر بوده اند، اما از آن فنون جهت بهبود روش ایمنی بدن خود بهره نگرفته اند.

اساس فنون رزمی: یوگا

در قرن ششم بعد از میلاد، هارما اهل هند و بازدیدکننده از معبد شائولین واقع در ایالت هونان Hunan شروع به آموزش نوعی روش حفاظت از سلامت بدنی به نام یوگا در بین اعضای آنجا کرد. هم چنین گفته می شود که او یکی از اعضای صنف کشتی گیران بوده است از این رو می توان اظهار داشت که او بر روی یکی از فنون رزمی بومی هند به نام کالاری پایات Kalarippayat نیز کار کرده است.

مشهور است که او به سطح بسیار بالایی در یوگا دست یافته بود. همان گونه که بدن را مورد آموزش و تمرین قرار می دهیم باید بر روی ذهن هم کار کنیم.

تمرینات ذهنی اساس تمام آموزش های فنون رزمی است. چقدر در مورد سه تضاد ذهن، روح و بدن اطلاعات دارید؟ این دلیلی است بر این که چرا مدارس فنون رزمی باید کلاس های یوگا را نیز دایر کنند. جنبه سلامتی یوگا برای تمام رزمی کاران و صرف نظر از سبک آنها، بسیار مفید می باشد. برخی از مراکز آموزش فنون رزمی، یوگا را بخشی از برنامه های کلاسی خود قرار داده اند و این کار باعث جذب مادرانی شد که منتظر تمام شدن کلاس فرزندان خود بودند. در حالی که تقاضا برای کلاس های یوگا بیشتر در بین زنان وجود دارد، برخی از رزمی کاران اعم از زن و مرد به سمت مزایای آن در رابطه با سلامتی، مراقبه و افزایش انعطاف پذیری و مزایای دیگر آن جذب شده اند. در یوگا نیز مانند بسیاری از فنون رزمی، سبک های بسیاری وجود دارد. برخی از آنها فیزیکی بوده و صبر و تحمل زیادی را می طلبند. بنابراین هیچ محدودیتی برای آموزش یوگا در مکان هایی که در آنها فنون رزمی کار می شود، وجود ندارد و پس از گذشت تمام این سال ها اکنون به نظر می رسد که یوگا و ورزش های رزمی دوباره به یکدیگر پیوسته اند.

اساس فنون رزمی: یوگا

پائول جرارد paul Gerard  مربی یوگا می باشد. او از سال 1995 یکی از استادان تایید شده یوگا بوده هم چنین استاد بزرگ هنرهای رزمی و دارای چندین کمربند مشکی و چهار گواهی آموزش فنون رزمی می باشد که اخیرا هم به عضویت « صنف مشاهیر فنون رزمی آمریکا» در آمده است. وی یوگا، فنون رزمی و بدنسازی را به کودکان، بزرگسالان و استادان ایالت بزرگ تر آموزش می دهد.

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=983